Úvod  |  VOP  |  KTL  |  Nejčastěji kladené dotazy  |  Soutěžní podmínky  |  TECH-LIT SK  |  Statek Ostružno

DAVID LOUKOTKA - Hydro GP

Závodění je pro něj vášní, i když si je vědom toho, jak nebezpečný sport provozuje. Proto v kondici udržuje sebe i svoji loď. K tomu mu pomáhají i výrobky od TECH-LITu. Co všechno nesmí chybět závodníkovi hydro GP?

»» Davide, kudy vedla Vaše cesta k závodění na lodích?

Já jsem se u toho více méně narodil, protože můj otec, Jiří Loukotka, se tomuto sportu věnoval značnou část svého života. S tátou jsem opravdu jezdil po všech závodech, kterých se účastnil. V 80.letech se pohyboval mezi špičkou ve své kategorii. Od malička jsem tedy věděl, co chci dělat.

 

»» Proč je tento sport upozaděný a nedrží se v povědomí lidí jako jiné sporty?

V ČR byly dříve sporty podporovány různými svazarmy, a bylo tak jednodušší zůstat na sportovní scéně a danou disciplínu učinit životaschopnou. A co si budeme povídat, doba se posunula neskutečně dopředu – možnosti jsou obrovské, od cestování po nespočet různých druhů zábavy. Najít tedy ty pravé příznivce sportu je mnohem těžší, a to nemluvím pouze o hydro GP.

 

»» Jak vypadá Váš běžný den, když nezávodíte? Jak trénujete?

Trénování jako takové je poměrně dost obtížné, a to z důvodu potřebných povolení, které samozřejmě pro jízdu na vodních plochách musíte mít. U nás je příprava v garáži asi desetinásobně delší nežli samotná
příprava na vodě. Jsou předsezonní období, kdy makáme 7–14 dní před sezonou, a pak přijde rok, kdy vychytáváme a testujeme jakékoliv novinky, a to pak v garáži strávíme třeba celou zimu. Je to hodně specifické.

 

»» Je to pro Vás adrenalin a vášeň, jak píšete na svých stránkách. Ale nehazardujete se svým zdravím?

Každý, kdo nasadí helmu a vydá se napříč vodní hladinou, musí počítat s tím, že se nemusí vrátit. Hydro GP je velmi nebezpečný sport. Člověk musí být neustále soustředěný, bystrý a úpěnlivě sledovat každý detail – poryvy větru, vlny na vodní hladině i soupeře. A to se samozřejmě s každým kolem mění. Nebezpečí, které tu je, se však dá díky bystrosti a všímavosti sportovce hodně
eliminovat.

 

»» Jak o sebe pečujete, abyste byl v kondici – kromě tréninků?

Především chodím plavat a běhat. Musím však splňovat i nějaké váhové limity, a proto si před sezonou dávám za cíl nějaké to kilo shodit.

 

»» Máte nějaký vzor, nebo si jdete vlastní cestou?

Největší vzor byl můj táta. Od něho jsem¨se vše naučil, byl pro mě inspirací jak v závodění, tak v samotném konstruování lodí.

 

»» Znáte produkty TECH-LITu? Určitě se některé z nich také hodí pro údržbu lodi. Pokud ano, které to jsou a jaké s nimi máte zkušenosti?

Produktovou nabídku TECH-LITu znám velmi dobře. Pro naší potřebu při práci a údržbě lodi nejvíc používáme dílenský odmašťovač Brekutex M®, univerzální mazadlo WL-50 a na větší a těžko odstranitelné nečistoty pak Citro Clean Spray „Ultra Strong“. Zkušenosti máme jen ty nejlepší. Při údržbě během závodu často rozhoduje rychlost a kvalita. To vše nám výrobky od TECH-LITu zaručují.

 

»» Co je v rámci údržby pro Vaši loď nejdůležitější? Co vůbec potřebuje, aby byla v kondici, a jak Vám pomáhají produkty od TECH-LITu?

Loď je karbon-kevlarová, pokud tedy nedojde k nějakému nárazu či střetu, není třeba se o ni z povrchového hlediska více méně starat. Co se však opomenout v žádném případě nesmí, jsou „střeva“ lodě. Před každou rozjížďkou i po závodě je nutné, aby vše, co má být namazané, bylo namazané. Každá věc, co by se v lodi mohla zadrhnout, může ovlivnit start, jízdu i rychlost. Nesmí se stát, aby se lanka od karburátorů a plynového pedálu zadrhla v bowdenu. Rez a voda je prevít, tak se musíme bránit. Další důležitou věcí, co musí být neustále mazaná, je lift motoru, který je mechanický a vyžaduje časté mazání, ať už WLkem, nebo pomocí Maxigrease. Dalším a asi nejvíce využívaným produktem je odmašťovač Brekutex M®. Po jízdě je potřeba celý motor i výfuky očistit a následně zkontrolovat, případně opravit. Během závodního víkendu rozhoduje i rychlost v depu při servisu. Času není moc. Pro utěsnění převodovky k mezikusu motoru používáme univerzální těsnicí tmel Multibond a k následnému očištění Citro Clean Spray „Ultra Strong“. Takže nejen, že máme vše čisté, ale ještě nám to v depu voní po citrónech.

 

»» Co si kladete za cíl ve své závodní kariéře? Máte nějaký sen?

Mým největším snem je tento sport zpopularizovat na rozumnou hranici. Jsem si vědom, že nikdy nebudeme konkurovat sportům, jako je fotbal či hokej, ale zvýšit povědomí o tomto sportu mezi veřejností i dětmi by bylo skvělé. Můj sen je koupit z rozpočtu juniorskou loď a mít v týmu mladého šikovného závodníka, který by závody absolvoval se mnou. Tuto myšlenku si budu moci dovolit realizovat až tehdy, kdy budu mít dostatečně zajištěnou svoji sezonu, co se týče rozpočtu a veškeré technické přípravy.

 

Více info:

www.davidloukotka.cz

www.facebook.com/loukotkaracing 

David LoukotkaDavid LoukotkaDavid LoukotkaDavid LoukotkaDavid LoukotkaDavid Loukotka
 

Přepnout do verze pro tablet / PC
Úvod  |  Ochrana dat  |  Copyright a právní podmínky

TECH-LIT s.r.o., průmyslová chemie, lepidla, odmašťovače, elektrody

Společnost TECH-LIT s.r.o. zastupuje na českém trhu německou společnost TECHNOLIT GmbH, která má více než 30-tiletou tradici na evropském trhu. V našem prodejním sortimentu naleznete výrobky určené do sféry opravárenství, údržby a výroby.

2015 © TECHLIT s r.o. design REMOEX CZ a.s. | programování MagicHouse s.r.o.
Některá jména, loga, design, titulky, slova nebo slovní spojení použitá na těchto www stránkách mohou být, nebo jsou registrovanými ochrannými známkami, servisními značkami nebo obchodními jmény příslušných vlastníků.

Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.

V pořádku